جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • آموزش
    • آموزش آنلاین
    • دوره های آموزشی
    • مقالات
    • معرفی کتاب
  • ثبت نام ها
    • ثبت نام غرفه برتر
    • ثبت نام غرفه ساز برتر
    • فرم ثبت نام ارزیاب
  • حساب کاربری
    • دوره های خریداری شده
    • پرداخت
    • دانلودها
    • سبد خرید
    • جزئیات حساب
    • سفارش‌ها
    • علاقه مندی ها
    • کیف پول من
    • فراموشی گذرواژه
  • مسابقه
    • ارسال پیشنهادات پروتکل بهداشتی نمایشگاه ها
    • competition
  • راهنما
    • درباره کمیته ارزیابی عملکرد
    • راهنمای ثبت نام
  • مجوز غرفه سازی
    • درخواست مجوز غرفه سازی
    • پیگیری درخواست مجوز غرفه سازی
   

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 22657025
  • sbmtehran@gmail.com
perm_identity
0
ارزیابی عملکرد
ورود و ثبت نام
موجودی اعتبار شما
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • آموزش
    • آموزش آنلاین
    • دوره های آموزشی
    • مقالات
    • معرفی کتاب
  • ثبت نام ها
    • ثبت نام غرفه برتر
    • ثبت نام غرفه ساز برتر
    • فرم ثبت نام ارزیاب
  • حساب کاربری
    • دوره های خریداری شده
    • پرداخت
    • دانلودها
    • سبد خرید
    • جزئیات حساب
    • سفارش‌ها
    • علاقه مندی ها
    • کیف پول من
    • فراموشی گذرواژه
  • مسابقه
    • ارسال پیشنهادات پروتکل بهداشتی نمایشگاه ها
    • competition
  • راهنما
    • درباره کمیته ارزیابی عملکرد
    • راهنمای ثبت نام
  • مجوز غرفه سازی
    • درخواست مجوز غرفه سازی
    • پیگیری درخواست مجوز غرفه سازی

وبلاگ

ارزیابی عملکرد بلاگ مقالات روشهای ارزیابی عملکرد

روشهای ارزیابی عملکرد

access_time۱۳۹۸/۱۰/۱۲
perm_identity ارسال شده توسط esbatbar_rahaman
folder_open مقالات
visibility 4.11k بازدید

روشهای ارزیابی عملکرد

روش مقیاس رتبه ای

روش مقیاسی رفتاری

روش ثبت وقایع حساس

روش توصیفی

روش رتبه بندی

مقایسه زوجی

توزیع اجباری

روش انتخاب اجباری

ارزیابی ۳۶۰ درجه

ارزیابی براساس مدیریت بر مبنای هدف (MBO)

ارزیابی ۳۶۰ درجه
ارزیابی بازخورد «Feed back» بهترین و کارآمدترین ابزار موجود برای سنجش وضعیت عملکرد افراد است که با این حال کمترین استفاده از آن می‌شود. در این روش به کارمندان فرصت دریافت بازخورد عملکردشان از جانب سرپرست‌، همکاران، کارمندان و مشتریان داده می‌شود. هر فرد در ارزیابی خودش هم می‌تواند از ابزار ارزیابی ۳۶۰ درجه استفاده کند. مفیدترین فرآیندهای ارزیابی ۳۶۰ درجه، بازخوردهایی است که پایه آنها را رفتارهایی شامل می‌شود که کارمندان دیگر می‌توانند ببینند و فرد ارزیابی‌شونده، خودش متوجه آن رفتارها نیست. این ارزیابی، آگاهی‌ها درباره‌ مهارت‌ها و رفتارهای مطلوب در سازمان برای به انجام رساندن ماموریت، تحقق بخشیدن به رویاهای فردی و زندگی مطابق ارزش‌ها را بالا می‌برد.

ارزیابی مقیاسی: از قدیمی‌ترین و متداول‌ترین روش‌های ارزیابی است که در آن، کارکنان بر اساس عوامل مشخصی درجه‌بندی می‌شوند. از دلایل عمده محبوبیت این روش می‌توان به سادگی و سهولت استفاده از آن اشاره کرد؛ چراکه در این روش ارزیاب که به طور معمول با کارکنان در ارتباط مستقیم است ارزیابی آنها را با استفاده از فرم‌های مشخصی که فهرستی از صفات و ویژگی‌های که باید مورد سنجش و ارزیابی قرار بگیرند را در خود دارند، ارزیابی عملکرد کارکنان را انجام می‌دهد.

ارزیابی از طریق عامل سنجی: در این روش برخلاف ارزشیابی مقیاسی به جای ارزیابی عملکرد کارکنان بر اساس صفات و خصوصیات شخصیتی فردی، کارآیی آنها در انجام وظایف و مسئولیت‌های ویژه‌ای که در شغلش دارند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

روش ثبت وقایع حساس: در این روش عملکرد و تصمیم‌گیری‌های بسیار خوب و بد کارمند در هنگام انجام وظایفش ثبت می‌شود. با ثبت این وقایع ارزیاب اطلاعات لازم را برای ارزیابی عملکرد در اختیار دارد و می‌تواند از عملکرد فرد طی یک دوره کامل « یک سال» به نتایج خوبی دست پیدا کند.

ارزیابی به روش توصیفی: در این روش از ارزیاب خواسته می‌شود تا شرحی درباره چگونگی عملکرد فرد بنویسد. موفقیت این روش به قدرت توصیف و تشریح ارزیاب بستگی دارد؛ اما از آنجا که ارزیاب در توصیف عملکرد کارکنان صاحب اختیار است و استاندارد خاصی برای ارزیابی‌های او تعیین نشده، این روش چندان آسان و قابل تامل نیست.

ارزشیابی قیاسی : در این روش، عملکرد فرد با استاندارد از پیش تعیین شده‌ای مقایسه و سنجیده می‌شود. مزیت ویژه این روش، حذف قضاوت‌های شخصی در نتایج ارزیابی است.

روش درجه‌بندی: در این روش، ارزیاب کارکنان را بر اساس یک معیار کلی از بهترین تا ضعیف‌ترین درجه‌بندی می‌کند که کار آسانی نیست. در برابر نتایج کلی به دست آمده از این روش اتکا به روش مقایسه دو به دو بهتر است.

ارزیابی و مقایسه دو به دو: نوعی روش درجه‌بندی است که ارزشیابی کارکنان را با سنجش عملکرد هر یک از آنها با سایر کارکنان دیگر، می‌سنجد.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: نمایشگاه
جستجو برای:
RSS اخبار انجمن غرفه سازان
  • جلسه کمیته فنی و تدوین آیین نامه ها: ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
  • جلسه هم اندیشی کمیته راهبردی انجمن ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
  • آیین نامه کمیته انضباطی ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
  • اطلاعیه بروزرسانی شرکت های پیش ساخته ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
  • اطلاعیه مبالغ جدید عضویت اعضاء ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
  • اطلاعیه ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
  • اساسنامه جدید انجمن صنفی کارفرمایی غرفه سازان و خدمات نمایشگاهی ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
  • برگزاری مجمع عمومی فوق العاده نوبت اول ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
لینک های مرتبط
  • location_on
    تهران نمایشگاه بین المللی تهران سالن 37 طبقه دوم
  • phone_android
    09021360888 - 22657025
  • perm_phone_msg
    89789523
  • email
    info@esbatbartar.ir
دسترسی سریع
  • صفحه اصلی
  • فرم ثبت نام ارزیاب
  • تماس با ما
  • درباره کمیته ارزیابی عملکرد

تمامی حقوق برای کمیته ارزیابی عملکرد انجمن غرفه سازان محفوظ می باشد.
keyboard_arrow_up